Möt Melinda Svensson - från resurspool till chef på Skandiabanken
Melinda har under sina år på Skandiabanken gjort en inspirerande resa – från studentmedarbetare på vår kundservice till gruppchef för teknisk support i Linköping. Med ett engagemang för både människor och möjligheter berättar Melinda hur man kan utvecklas och växa inom Skandiabanken.

Hur har du hamnat där du är idag?
Jag pluggade till internationell civilekonom ed inriktning finans på Linköpings universitet,
och under studietiden började jag jobba extra på Skandiabankens kundservice via resurspoolen i Linköping. När jag tog examen flyttade jag till Stockholm och började jag jobba med bolån. Det var en ganska stor förändring, men många studiekamrater flyttade också dit, så det kändes naturligt. Efter ett par år i Stockholm kände jag att jag ville tillbaka till Linköping där allting började – och då dök möjligheten upp att ta en chefsroll. Idag är jag gruppchef för kundservice teknisk support, med ansvar för personal, incidenthantering och vår kontinuitetsplan.
Vad är det som får dig att trivas på Skandiabanken?
Framför allt att jag känner mig uppskattad. Det jag gör betyder något, och det märks. Det finns också mycket möjligheter – det är ett stort bolag, men ändå personligt. Man känner många vid namn och det är inte svårt att påverka eller driva förändring. Jag tycker också att vi har en väldigt fin kultur där vi lyfter och firar framgångar, både stora och små. Det är alltid något som firas varje vecka, vilket skapar en positiv stämning i teamen.
Vad motiverar dig att gå till jobbet?
Det som motiverar mig att gå till jobbet varje dag är kollegorna. Vi har en fantastisk stämning i teamet, och det är verkligen ett samarbete varje dag – även över teamgränser. Vi är lösningsfokuserade, vi lyssnar på varandra och vi hjälps åt. Det spelar ingen roll om det är ett stort eller litet problem – vi löser det tillsammans.
Vad tycker du är unikt med Skandiabanken?
På Skandia tar man tillvara på medarbetares kompetens och det finns en lyhördhet för förbättringar. Det gör att både idéer och medarbetare får utrymme att växa. Skandiabanken är ett relativt ungt bolag, så det finns kollegor här som varit med från första början. Det är häftigt och inspirerande att höra deras berättelser och se hur långt vi har kommit. Det skapar både stolthet och samhörighet.